Egentligenbordejagsovaiställetförattbogga...

Puh, idag har varit en ohyggligt lång dag för min del. Väckarklockan ringde kl. 05.15 imorse, vilket inte gav mig särskilt många timmars sömn då jag kom hem först runt halv ett.
Hur som helst så bar det av till Silja terminalen tidigt imorse, jag och min kära familj åkte till Mariehamn, bytte båt och åkte tillbaks till Stockholm igen. Själva poängen med att åka en dagskrysning var att vi skulle äta julbord, vilket vi också gjorde.

En sak jag tänkte på när vi åkte är hur mycket alkohol som faktiskt konsumeras på dessa fartyg. Jag har tidigare åkt på kryssning någon gång per år, men det är nog först nu när jag är lite äldre som jag faktiskt inser hur motbjudande det är när fullt människor i alla åldrar kommer fram stupfulla till en och vill prata eller försöker flirta. Att klockan bara är halv tio en lördagmorgon gör inte direkt saken trevligare.
När man var liten var bollhavet och alla leksaker som finns ombord det enda man såg. Det måste varit underbart.

Oj, det var inte meningen att skriva en hel bok om det där, men men.

Nu ska jag sova. Äntligen!


// Ellinor

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag håller med dig. Det verkar som att de flesta åker kryssning för att ragga och flirta.

Därför är jag inte så förtjust i att åka på kryssning. :)

2008-12-21 @ 01:41:43
URL: http://contactghost.blogg.se/
Postat av: Victoria

du har en bra musiksmak ;D

--

tuff header :o

2008-12-21 @ 12:44:12
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0